דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חמישה טיפים לכתיבת מצגות עיסקיות 

מאת    [ 13/05/2009 ]

מילים במאמר: 752   [ נצפה 2739 פעמים ]

הם בדרך כלל מוותרים על כתיבת המצגות עיסקיות, הם נאבקים בדקה האחרונה לייצר משהו או פשוט דוחסים יותר מידי מידע לזמן המוקצה למצגות עיסקיות. בזמן ביצוע המצגות עיסקיות הם ממהרים ולא נותנים מידע חיוני.


נשמע מוכר? אם אתם מוצאים את עצמכם במצב כזה, אתם לא לבד. הרבה מקצוענים בבניית מצגות עיסקיות נאבקים לבנות תוכן טוב. בדרך כלל זה קורה כשהם לא בטוחים ב 100% במטרות הקהלים שלהם או שהם לא בטוחים בחומר שהם רוצים להעביר. כתוצאה מכך, אתם יכולים להתמקד יותר מדי באג'נדה שלכם ולא להיות מרוכזים בקהל היעד של המצגות עיסקיות.
כדאי כי תדעו מה קהל היעד שלכם רוצה וצריך כי זה שונה בדרך כלל ממה שאתם חושבים שמתאים למצגות עיסקיות. הקהל יפסיק להאזין לכם אלא אם תתנו להם את העובדות שהם רוצים. למעשה אנשים רבים מקבלים החלטה אם להקשיב להרצאה בדקה ראשונה או השנייה של המצגות עיסקיות. אם אתם רוצים חדר של מאזינים למצגות עיסקיות אשר רוצים לשמוע את מה שיש לכם לאומר, השתמשו בטיפים הבאים ליצור תוכן שישאיר את המאזינים בהקשבה מלאה:


טיפ 1: היו הקהל שלכם. ברגע שהחלטתם מה אתם הולכים להציג במצגות עיסקיות, שאלו את עצמכם " איזה ערך אתם מספקים לקהל שלכם". מכוון שלא כולם רואים את המידע באותה דרך שאתם רואים אותו, אתם צריכים לגשת לנושא מנקודת הראות של הקהל שלכם. ענו על השאלה: "מה מצפים ממני"? אחרי כל שאלה. למשל, אנשים טכניים בדרך כלל מעבירים תוכן טכנולוגי של הידע שלהם. הם אומרים הם התהליך עובד ואיך הם מאשרים אותו. האמת היא שרוב הקהלים רוצים לדעת למה התהליך עובד, ואיך זה הולך לפתור להם את הבעיות שלהם, בהתאמה למטרות שלהם. שקלו את מטרות ורצונות הקהל שלכם לפני שאתם בונים את המצגות עיסקיות. ברגע שהמטרות של הקהל נהירות לכם אז תוכלו לארגן את המידע בצורה ברורה ביותר.


טיפ 2: תפסו את תשומת לב הקהל שלכם ב 2 הדקות הראשונות. התחילו את המצגות עיסקיות עם הקדמה קצרה שתתן לקהל סקירה קצרה על המצגות עיסקיות. דבר ראשון, ציינו את המטרות שנראה לכם שקהל היעד שלכם רוצה ושקשור לנושא המצגות עיסקיות. דבר שני ציינו את האתגרים והכאבים שקהל המצגות עיסקיות שלכם עומד מולו. דבר שלישי, ציינו את הנושא שאתם הולכים לכסות במצגות עיסקיות. דבר אחרון, הדגישו שלוש עד ארבע ידיעות שאתם רוצים להעביר. ציירו תמונה במצגות עיסקיות עם המילים שלכם על השיפור העסקי שישיג הקהל שלכם אם יפעל. תארו את הגדלת הרווח כתוצאה מהמידע שאתם מציגים. ההקדמה שלכם היא ידיעה כללית של נושא המצגות עיסקיות ואמורה להיות מוצגת תוך שתי דקות.


טיפ 3: פחות זה יותר. כשאתם כותבים את תוכן המצגות עיסקיות, זכרו את הביטוי "פחות זה יותר". אל תשימו כל פרט במצגות עיסקיות שלכם. הכי טוב שיהיה לכם 2-4 נושאים שאתם מתכוונים לכסות. זה בסדר להשמיט מידע מהמצגות עיסקיות שלכם. יותר מדי מידע יכול לגרום לבזבוזי זמן מיותרים. כשאתם מנסים לדחוס יותר מידע במצגות עיסקיות זה בדרך כלל מסתיים בבלבול הקהל כשהם מנסים להוציא את הנקודות העיקריות.


אם המידע שאתם משמיטים מההצגות חשוב, הנושא יעלה בזמן השאלות והתשובות. היו מוכנים לשאלות ותשובות. הכינו עצמכם לשאלות אפשריות שעלולות להישאל וכדאי שהיה לכם תשובות לשאלות של המצגות עיסקיות. ההכירו את העובדה שלא צריך לתת ידע רב, כי ידע רב עלול להעמיס על קהל המצגות עיסקיות שלכם ולגרום להם להשתתק. כשאתם מתמקדים ב 2 עד 4 נושאים, זה ייצור הבנה רבה יותר אצל המאזינים.

טיפ 4: חזרות עוזרות. זה חשוב לחזור על נושאים שדיברתם עליהם בתחילת המצגות עיסקיות שלכם. אחרי שסיימתם את פתיחת המצגות עיסקיות, אתם מוכנים לספק מידע של תוכן המצגות עיסקיות. התחילו עם חזרה על הנושא הראשון, ואז ספקו מידע נוסף במצגות עיסקיות לקהל על מנת לעזור להם להבין את המצגות עיסקיות. אתם תרצו להזכיר לקהל למה המידע או ההמלצות טובות להם. חזרתיות עוזרת ליצור התלהבות והסכמה עם הרעיונות שלכם. במסקנות שלכם, חזרו על האג'נדה שלכם, אשר הדגשתם במהלך המצגות עיסקיות שלכם.


טיפ 5: הנחיות לכמות התוכן במצגות עיסקיות. לאחר שפיתחתם את המצגות עיסקיות בעזרת תוכנת פואר פוינט או תוכנה אחרת בצעו את התרגיל הבא. עברו על כל שקף במצגות עיסקיות והעריכו כמה זמן יקח לכם בשניות או בדקות להעביר את המידע. רשמו את כמות הזמן עבור כל חלק במצגות עיסקיות וסכמו אותם. בדרך כלל תמצאו כי יש לכם יותר מדי מידע להעביר בזמן נתון. רוב האנשים יחרגו מהזמן שהם צריכים להציג. השתמשו בכללים הבאים: ל 20 דקות של מצגות עיסקיות הכינו 15 דקות של מצגות עיסקיות, ל 30 דקות של מצגות עיסקיות הכינו 20 דקות, ל 45 דקות של מצגות עיסקיות הכינו של 30 דקות. השתמשו בקווים אלו כדי לפתח את המצגות עיסקיות שלכם עם עלייה משמעותית בניהול הזמן.


תוכן יותר טוב - יותר תוצאות. ככל שתתמקדו יותר בקהל שלכם, כך תוצאות המצגות עיסקיות יהיו טובות יותר. אתם תופיעו בטוחים יותר ותשכנעו אנשים להסכים עם דעתכם.



.



חברת אקסל-פרו בע"מ מתמחה באפליקציות אינטראקטיביות משולבות, מבצעת פרוייקטים יחודיים בתחום מערכות מסחר אלקטרוני, בניית אתרים חכמים באינטרנט מבוססי מסדי נתונים, גלויות אלקטרוניות, שליחת אס.אם.אס מפולח ובניית אתרי וואפ לטלפון הסלולרי.
מצגות



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב